Bette Davis Hour

Dragi moji, pred vama je još jedan tekst o crno-beloj eri filma.
Kada ćemo kročiti u svet boje ne mogu sa sigurnošću reći, nadam se da će mi nešto privući pažnju nakon čega će se, po običaju, imresije, u nekoliko redaka, naći na mom virtuelnom parčetu hartije.
Dok do tog ne dođe spokojno ću se, sa uživanjem, šetati kroz hodnike prošlosti i otvarati vrata iza kojih žive stari filmovi.

Prva žena predsednik Akademije (AMPAS), prva žena sa deset nominacija za prestižan trofej glume, ali i prva žena kojoj je uručena nagrada za životno delo.
Vođena verom u sebe i inatom postala je prva dama Holivuda kojoj je bilo bitno samo jedno - kvalitet uloge.
Ukoliko tražite slabiji performans ove žene nećete ga naći.
Moja preporuka su sledeći filmovi:

Nema uloge kojoj Beti nije pristupila kao da joj je prva i poslednja, u svakoj briljira. Ovde je vidimo kao članicu pohlepne porodice Habard. Sa svoja dva brata Redžina sniva snove o bogatstvu i kuje planove koji bi te snove realizovali.
Neko je rekao kako je ovo prava slika disfunkcionalne porodice pre nego što je takva uopšte i postojala, delim mišljenje.

Naravno da nisu svi zaslepljeni ambicijom poput Oskara, Bena i Redžine, tu su i članovi porodice koji su kroz suživot s Habardovima izvukli deblji kraj i postali žrtve njihove pohlepe i oholosti.
Da li ugnjetavač oseti strah kada ga napuste žrtve?

"Pohvatajte nam lisice, male lisice, što kvare vinograde, jer naši vinogradi cvatu."
BIBLIJA
Kada se izrazila svoje nezadovoljstvo ulogama i zapretila odlaskom Varner joj je rekao kako je upravo otkupio prava na priču krojenu baš po njenoj meri. Verujući kako je u pitanju prazna priča Beti je rekla "Verujem da je u pitanju glupost" i izašla iz kancelarije. Godinu dana kasnije uvidela je šta je zapravo "Prohujalo s vihorom."

Ipak, Skarlet nije jedina southern belle, tu je naravno Betina heroina. Bogata naslednica koju su hirovi koštali srećnog života koji joj je već spokojno počivao u rukama. Istina je da čovek ne zna šta je imao dok to ne izgubi, takva je sudbina zadesila Džezabel.


Beti i Klod Rejns u svojoj filmografiji imaju četiri zajednička filma. Kada su je pitali koji od njenih filmskih partnera joj je najdraži imenovala je njega. Nije joj nikada otimao kadar već joj je predao ulogu zvezde što nije umanjilo intenzitet i značaj njegovog performansa.
Cela ova priča se može predstaviti naslovom pesme Karli Sajmon, "You're so vain".

Priča je to o svojevrsnoj Nori Dezmond, ženi koja ne prihvata da je njeno vreme prošlo. Kako njenih pet minuta popularnosti u društvu jenjava tako nastupa faza ispraznosti njenog života kom je zvezda vodilja površnost.

Gospodin Skefington je zaljubljen u ženu koja u životu vidi samo sebe, mladu i zanosnu, dok vreme pokazuje njeno pravo lice i naličje.


Suprotnost svim gore navedenim ulogama je uloga Džudit. Brižna supruga i bivši pacijent doktora Stila suočena je sa neminovnim porazom. Pokušavajući da iskoristi preostalo vreme do maksimuma Džudit depresiju pobeđuje vrcavom i samouverenom spoljašnjošću.
Visoko uzdignute glave ona će pobediti tamu.

Ovo je jedna od ukupno jedanaest saradnji Beti i Džordža Brenta, pored Kloda on joj je, prema mom skromnom mišljenju, najbolje parirao u kadru.
Tu je i budući predsednik Ronald Regan dok je uloga konjušara pripala Hamfriju Bogartu.


Stigosmo do mog omiljenog filma Beti Dejvis, izbor je bio veoma težak. 
Ugnjetavano ružno pače pronalazi svoje mesto pod suncem voleći čoveka koga nikad neće imati. Nakon što ju majka pošalje u bolnicu kako bi u njoj ugušila i poslednju trunku samostalnosti, pravo na mišljenje i iznošenje istog, Šarlot upoznaje lekara koji daje krila njenoj slobodi. Od poslušne kćeri jedne kapriciozne majke postaje samostalna žena.
Pri povratku kući upoznaje Džerija, oženjenog muškarca, čija će joj pažnja i ljubav dati osećaj pripadanja i smisao u životu.

Bojim se da neću moći stati ukoliko nastavim priču o ovom filmu. Savršen je od početka do kraja. Već vidim sebe kako ga nakon objavljivanja ovog teksta puštam i prepuštam se priči Šarlote, devojke na raskršću.


Bio je ovo delić filmografije Rut Elizabet Dejvis, žene kojoj su umetnost i ljubav prema glumi bili zvezda vodilja. Ostala je svoja, istrajna u svakom naumu, život je živela po svojim pravilima kidajući okove koje su šefovi filmskih studija stavljali glumcima. Kalupi za nju nisu postojali. Letela je nesputano poput ptice, slobodna.

Na spisku nema filma koji mi je predstavio Betinu umešnost, "All About Eve", jer sam o njemu pisala ovde.
Nekoliko njenih ostvarenja mi tek predstoji, utisci o istima će, verujem, na blogu uslediti, do tada razmotrite ove predloge ukoliko ih niste odgledali, a ako pak jeste slobodno podelite svoje impresije sa mnom.
Koji Betin film vi volite?

Hvala na čitanju,
Keti ❤

Коментари

  1. Odličan tekst. Mada nisam fan Beti Dejvis (svaka joj čast, legendarna glumica i žena koja je pomerila mnogo granica), baš kao ni Grete Garbo ili Marlen Ditrih - niti ću postati ikada, po svemu sudeći, jer mom senzibilitetu više odgovaraju neke nežnije, vizuelno i izvođački, dive sa velikog platna - mnogo mi se dopao tekst i hvala ti što si me upoznala sa najboljim delom njenog opusa, pošto zaista nisam znala veći deo navedenog. Uz to, pišeš sa neskrivenim divljenjem i mnogo ljubavi, što je dodatni plus. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Evo me napokon.💋
      Igrala sam se sa ovim banerom kao malo dete. 😁
      Uplaših se da sam preterala sa dibljenjem, ali nisam mogla drugačije kada kao veliki filmofil veoma cenim njen rad.
      Fascinira me što za nju u profesiji nije bilo ničeg nemogućeg i neuhvatljivog, što je naumila to je i postigla, gazila odlučno kroz život kako drugi ne bi pregazili nju, ženu.

      Garbo i Marlen čekaju na prozivku kod mene. Ninočka i Ana Karenjina me naročito interesuju.

      Hvala na čitanju.💙

      Избриши
    2. Sad videh, pa da pohvalim novi baner, mnogo mi se dopada - boja, aplikacije, skroz ide uz čitavu stranicu, prelepo izgleda!:)
      Ma, bez brige, tekst je perfekcija. .*
      Beti je stvarno bila žena za divljenje, al' ono - ŽENA revolucionar, bukvalno.
      Meni je stariji period Holivuda relativna nepoznanica, srećom, imam od koga da se uputim u materiju, hvala ti. :)
      Ovako po ulogama, shvatanjima, imidžu i celokupnom utisku, meni su najdraže Odri, Bardo, Merilin i Liz. :) To je već generacija posle, volim i Vivijen, Grejs, Avu.

      Избриши
    3. Drago mi je da ti se dopada. :)
      Nemaš brige, kad god ti treba preporuka za zlatnu eru samo vikni, tu sam. :*
      Mislim da je prvi crno-beli koji sam odgledala bio "Rebeka", ali nisam sigurna.
      Stare filmove sam zavolela nakon prvog gledanja "Prohujalo s vihorom", sećam se da sam bila u šoku što film traje više od četiri sata. Nakon toga je usledila "Anastasia" sa Ingrid Bergman.

      A kad se setim da sam mislila kako film gubi na intenzitetu i zanimljivosti ukoliko nema boje. :D

      Избриши
    4. Imam utisak da je "bezbojna" era davala na intenzitetu drugim efektima i doživljaj je zato bio drugačiji, a izazov glumcima veći. I film je bio, valjda, umetnost u nekom višem smislu. :)

      Sad mi pada na pamet, zašto ne bi napisala tekst o, za početak, Beti - a onda i ostalimm velikanima "zlatne ere" i poslala "Zabavniku", za njihovu rubriku "Život (ni)je bajka"?
      Tako sam ja za Remboa i Rivera, pa objaviše, a mislim da ćeš vrhunski to odraditi. Ništa te ne košta, a odavno nije bilo ništa o ovim glumcima, godinama. :)
      Sinoć sam baš nešto "čeprkala" po Netu o Betinom životu i karijeri, definitivno je vrlo zanimljiva tema u svakom smislu.

      Избриши
    5. Hvala na predlogu. :*
      Mogla bih, juče me je toliko poneo tekst da sam mislila da za sledeću triviju uradim Beti i Ketrin Hepburn s obzirom da polemika još uvek traje po poianju prve dame Holivuda. :)

      Javim kad uradim tekst za "Zabavnik" ništa me ne košta, pritom je zabavno, a znaš koliko ja to volim. :)
      Vršljam kao krtica dok ne dođem do interesantnih informacija. :D

      Hvala još jednom <3

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi