🎼Top 10 Instrumental Scores🎼

Muzika je opet glavna tema razgovora. Danas će biti reči o glavnom članu svakog filma ili serije, instrumentalu u pozadini. Za horore je ovo bitniji aspekt od same radnje (ako mene pitate), zato ih jedino mogu gledati uz neku relaksirajuću melodiju koje dopiru sa slušalica. Zato ih, naravno, i izbegavam smatram da svojim postupkom skrnavim njihovu draž.
Elem, instrumental. Mnogo je kompozicija koje su postale kultne kao i sam uredak koji prate.
Moj izbor je sledeći:


10)Morris - Vikings


S obzirom da se nisam planirala ograničiti striktno na filmsku muziku listu započinjem serijom "Vikinzi". Najprostije rečeno Moris je genije, sve i da niste odgledali ni epizodu serije muzika koju je on za nju komponovao može da dočara Skandinaviju iz davnina čiji je predstavnik, jer svaka nota u vašoj glavi stvara sliku prošlosti.
Tema serije, jedino što nije instrumental, ali tako dobroj numeri je i ovo "švercovanje" oprošteno.

9)Mancini - Breakfast at Tiffany's 

Henri Mancini, jedan od velikana kinematografske muzike, tvorac je mnogih filmskih klasika među kojima su i ove melodije za Edvardsovu adaptaciju Trumanovog klasika.
Savršenstvo od prve do zadnje note.

8)Steiner- Gone With The Wind

Najpoznatiji kompozitor Zlatne ere Holivuda, Stajner, znan i kao otac filmske muzike, dao je svoj doprinos mnogim klasicima kinematografije. Najneobičnije od svega, činjenica da film od četiri sata ima muziku u trajanju od svega šesnaest minuta.
Kao i film, muzika je nezaboravna.

7)Djawadi - Game of Thrones Season 6

Koju god muzičku numeru iz GOT univerzuma izabrali nećete pogrešiti. Ja sam se odlučila za šestu sezonu jer mi je pored par momenata sama muzika bila najbolje što nam je poslednja sezona dala.
U notama glavne teme mi odavno zvoni telefon, a u šestoj sezoni su mi omiljene bile "Light of the Seven" i "Winter Has Come".
Hvala Bogu pa je napokon stigla zima, još samo da dočekamo leto.


6)Zimmer - Pirates of The Caribbean Compilation

Zimer je imao briljantnih momenata u svojoj karijeri. Sa njegovim radom sam se upoznala kroz filmove o piratu Džeku i njegovim saborcima. Svaki put kada je čujem vratim se u 2003. godinu i setim se famoznog lanca oko Elizabetinog vrata, papagaja i ruma.

5)Williams - Harry Potter & The Philosopher's Stone

Ne možemo pomenuti detinjstvo i zaobići gospodina Potera. Vilijams će meni uvek ostati u sećanju po kompoziciji za ovaj film i kasnije za famoznu numeru "Ratova Zvezda". Muzički prolog za ovaj film ostaće vazda u mom sećanju vraćajući me u detinjstvo.
Čekala sam pismo kao i sva deca, razume se.


4)Zimmer - Gladiator

Osim što je film postao jedan od mojih omiljenih i sama muzika je čest gost moje plejliste, njen neizostavan član. Nakon što me je film "oduvao" normalno je da sam se drogirala njegovim melodijama.

3)Tiersen - Amelie

Gledala sam film tj. odgledala nekih pola sata i batalila, nisam u datom momentu shvatila njegovu draž, ni sada mi sva pomama oko njega nije jasna. Pružiću mu uskoro drugu šansu pa vam javljam krajni ishod.
Muzika je, međutim, druga priča. Nju sam zavolela u samom startu i ona ostaje jedna od najdražih. Numeru "Comptine d'un autre été" sam čula i ranije i verovali ili ne mislila sam da je kompozitor neki od starih "klasičara".
Svaka je kompozicija priča za sebe koja se savršeno nadovezuje na onu koja joj je prethodila. Pravo remek delo.

2)Rota - The Godfather

Filmska lektira i kultni klasik koji ja još uvek odgledala nisam. Hvatala sam zalet jedno pet puta i nikako, kad god sam ga na TV-u "uhvatila" nakon prvih par minuta Lukinog i kumovog dijaloga neka "preča posla" su mi odvlačila pažnju.
Nameravam danas da mu posvetim svu svoju pažnju ne bi li konačno videla kako to Brando rastura svaku scenu bez da je naučio tekst.
Za moje namere kriv je upravo Rota, muzika je genijalna. Nakon što sam je prvi put u celosti odslušala imala sam osećaj kao da sam upravo čula labuđu pesmu don Korleonea.
Kumov posmrtni marš.
Genijalno!

1)Marianelli - Pride & Prejudice

Zašto je ovaj filmski instrumental na prvom mestu?
Nije popularan i kultan kao njegov prethodnik ili pak "Prohujalo s vihorom", ali je meni značajan i smatram se njegovim večnim dužnikom. Pri prvom susretu sa muzikom ovog filma počela je i moja pasija prema klasičnoj muzici. Svaka nota me je u potpunosti hipnotisala i naterala da se napokon otisnem u istraživačke vode.
Tih maestralnih nepunih 45 minuta su mi otvorili vrata klasične muzike i na tome mu neizmerno hvala. 
 
To bi bilo sve za ovaj mesec rubrike Top 10.
Koje kompozicije iz sveta kinematografije su vama najdraže?
Iz muzičkog izbora u plejeru bloga može se zaključiti da sam veliki fan instrumentala. Uvek me relaksira i odnese sve trenutne brige. Sat dva na dan je i više nego dovoljno.
Prepustite se čarima nota, magiji melodije i uživajte. 



Hvala na čitanju,
Keti ❤

Коментари

  1. Kod nas je definitivno na snazi neka telepatija, jer se baš često poklope teme i liste. :) Sara i ti ste me baš obradovale ovim fantastičnim muzičkim dopunama magije filmova - posebno je tvoj izbor VELIČANSTVEN, zaista, sve genijalnost do genijalnosti. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kod nas je uvek telepatija na delu kako mi se čini. :)
      Drgo mi je da ti se dopala lista, trudila sam se da bude od svega po malo, jedva odabrah, ove kompozicije su me kupile na prvu stoga su imale primat.
      Drago mi je da ti se dopalo. :*

      Hvala na čitanju! <3

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi