Duh Božića

Dragi moji stigosmo do prvog od naša dva Božića. Kao što to i biva ne možemo se oteti utisku da smo koliko neki dan čekali tada novu 2016. godinu, ali eto proletela je i ona te ćemo za nedelju dana biti godinu dana mudriji i čekati da čestitka u vidu SMS-a dođe do željene destinacije kroz zakrčen "saobraćaj" i obraduje one koji su daleko.

Običaj da poslednjeg dana u mesecu čitate kolumnu "Ramble On" zameniće ovaj tekst, filmska praznična preporuka.
Pre no što to i sami zaključite reći ću vam kako sam ja jedno veliko dete, uoči praznika se situacija, naravno, "pogorša". Kako se u prazničnim vremenima prisećamo detinjstva ja se prisećam najdražih božićnih poklona - VHS kaseta sa raznim bajkama. Među njima je bila i ova, svojevrsni "nastavak" avantura u jednom zamku u kom obitavaju začarani stanovnici. Kako mi je "Lepotica i zver" omiljen animirani film uopšte razume se da je ovo bio jedan od najdražih poklona. Upravo te kasete iako ih je vreme "pregazilo" čuvaju tradiciju naše porodice.

Tek sam sada, tražeći link do filma, shvatila da postoji više verzija te da se ona iz 1964. vodi kao "kvalitetnija" na IMDb-u što naravno, samo po sebi, i nije neko merilo, ali eto čisto da znate da ima više opcija. Ja sam navikla na ovu mlađu, još jedan božićni poklon, doduše sestrin, meni je te godine poklonjen "Bambi" koji mi je neverovatno tužan te ga izbegavam. Elem, priču o Rudolfu verujem da svi znate, irvas predvodnik Deda Mrazovih sanki. Drugačiji od ostalih što po izgledu (da ne kažem nosu) što po karakteru kreće u avanturu života kao Deda Mrazov pomoćnik.

Kao detetu mi je ova bajka teško padala. Svesna činjenice da se sneško sa prvim zracima sunca topi svejedno "smrt" ovog Sneška iz bajke sam teško podnela. Osećaj tuge je i sada prisutan, ali su lepote bajke više došle do izražaja ma koliko kraj bio gorak.
Kao što vidite, iako je prva asocijacija na animirane filmove uglavnom Dizni bile su tu i odlične "Najlepše bajke sveta", serijal kompanije Goodtime Entertainment. Prvi susret sa pričom o "Šelkunčiku" mi je bio upravo ovaj animirani film. Dosta kasnije sam shvatila o čemu tj. o kome je reč. Čajkovski je stvorio vanvremensko remek delo u kome uživaju sve generacije. Neizmerno sam mu zahvalna. Balet je naravno bez konkurencije, ali priča prenešena na ekran od strane ove produkcijske kuće je detinjstvo.

Jednim poklonom ispod jelke priča je započela i jednim Trastijevim "Ne znam da li sam vam ikada pričao.." pored jelke priča je završena. Pesma je poput samog filma kultni klasik. Nema druge - svugde pođi, Dizniju dođi. Provereno.

Iz sveta animacije iskačem kako bih vam predočila moj plan za predstojeće praznike tj. maraton koji je postao svojevrsna tradicija.

Danas je na repertoaru najdraža uloga Džimija Stjuarta, a do i zaključno sa dočekom (i koji dan posle) tu su neizostavni "Gospodar prstenova" i "Hari Poter" kog sam već odgledala, ali nije zgoreg ponoviti..
Inače "Gospodara.." gledam i na TV-u, a pošto me reklame ubiju u pojam pustim produženu verziju na kompjuteru. Jesam li napomenula da mi ovi magični univerzumi nikada neće dosaditi?


Ovaj tekst nije bio planiran, hvala Isidori na ideji, ali drago mi je da je tu. Vratio me je u detinjstvo i podsetio na bezbrižna vremena kakva ova praznična uvek i jesu, prepuna porodične topline i ljubavi.

Čitamo se ili bolje reći slušamo za doček 2017. godine, biće to jedan praznični Top 10.

Hvala na čitanju,
Keti ღ

Коментари

  1. Divni su filmovi, pogledala sam većinu, a one koje nisam moram da pogledam, hehe. Sve u svemu divan post i sreća Božić onima koji slave!♥

    http://sosihappylife.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  2. Da ti i ovde čestitam - SREĆAN BOŽIĆ, da u zdravlju i radosti proslaviš, lepo se odmori i uživaj u praznicima!:*
    Moram priznati da je mene uveliko uhvatila svečarska groznica, iako je do "mojih" praznika ostala još čitava sedmica, ipak smo svi hrišćani pa ne pravim neku razliku (moram priznati da mi je najbolji doživljaj bio one jedne godine kad se katolički Uskrs poklopio sa pravoslavnim!) i počinjem da se veselim unapred!:)
    Godina je zaista munjevito proletela, a blogovanje je u velikoj meri ispunilo, ulepšalo i učinilo da to vreme neopaženo protekne, sa toliko zanimljivih i divnih sadržaja.
    Dopada mi se tvoja lista (i svedenost, pre svega!), posebno to što su animirani filmovi u pitanju, uvek dobro rešenje za praznični repertoar, sa njima nema pogreške.
    Hvala ti što si me podsetila na neke naslove koje dugo, dugo nisam gledala.
    -"Enchanted Christmas" - tačno sam znala da bez ovog crtaća lista neće proći, znam koliko ga voliš i koliko ti ta kaseta iz detinjstva znači.:) Odavno ga nisam gledala, baš bih mogla uskoro. Sa Diznijem ne može da se omane.
    -"Rudolph" - toliko se radujem što se još neko seća ovog crtanog (i na mojoj je listi, telepatija!), najlepša verzija, toliko puta sam ga odgledala i baš, baš ga volim...ima i novija, videh nedavno, ali meni je ona animacija užas. Veoma lepa pričica.
    -Sneško" mi deluje toliko poznato, ali nisam sigurna jesam li gledala...mislim da je bio igrani film na sličnu temu i sa sličnim krajem, pa to mešam.
    -Tvoj čuveni "Krcko"!:) E, ovo mi je definitivno promaklo, ja sam samo gledala/slušala balet i čitala Hofmanovu priču "Krcko Oraščić i kralj miševa", crtani ostaje kao domaći zadatak. Inače, gledala sam ove bajke, ranije su ih baš često emitovali na televiziji i najviše sam volela priče iz "1001 noći", ako je to isti serijal.
    - Opet mi čitaš misli, baš sam razmišljala o ovom crtaću, Dizniju uopšte povodom praznika - naime, iz knjiga koje sam kao mala obožavala ("Walt Disney" u izdanju "Mladinske knjige" iz Zagreba), nekako su mi prve asocijacije na praznike i zimu ostale priče/crtaći "Kuća malena" (The Little house, kratkometražni), "Lady and the tramp" i "101 dalmatinac"! Odlično pamtim, pošto sam napamet znala čitave pasuse, uvod sa proslavom badnjaka, kada su dobili "dražesnu kujicu Lizu" (Mazu). Jako sam vezana za ove crtaće zbog tih uspomena i mnogo hvala na podsećanju.:)))
    Haha, imamo sličan plan za maraton, ja se danas premijerno upoznajem sa "It's a wonderfull life" (do sada sam priču znala samo na osnovu neograničenog broja obrada, uključujući i "It's a Bundyfull life" naše omiljene čikaške porodice!), a svakako će u narednih petanestak dana biti novih susreta i sa pomenuta dva serijala. Takođe ne podnosim gledanje istih na domaćim stanicama, reklame su toliko učestale i dosadne, pa često zaboravim šta sam počela da gledam, ali zato sam prezadovoljna HRT-om, nema uopšte reklamnog presecanja filmova.:)
    Uživaj!:*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Otvorih dva "pendžera" u pretraživaču, lakše je.. Praktično. :)
      Hvala mnogo :*

      Mene je juče tek stiglo, valjda je to zato što sam dve jelke okitila pa mi sinulo. :) No, nema ni snega, pa mi atmosfera nije u fulu. Led je ipak stigao, na moju veliku radost. :(
      Ne razdvajam ni ja, kod mene se slavi i jedno i drugo (jedino srpsku novu ne priznajem) s mamom prvi Božić, s tatom drugi. E da volim i ja kad se poklope.
      Godina jeste proletela, ali ova mi je upravo zbog bloga bila u neku ruku upečatljiva. Volim i radujem se svakom našem "kafenisanju".

      Htela sam i ja navesti filmove, ali sam se posle predomislila, crtaći su uvek dobrodošli, a filmove sem 2 maratonska i ovog Džimijevog i ne gledam. Ne volim "Sam u kući" serijal, a na TV-u je uz njega još more drugih repriza, izbegavam TV generalno.

      -Volim Belu i njenu zver, film s Emom jedva čekam. Dizni je naravno uvek pravi izbor, bili praznici ili ne. Veruj sestra i ja imamo zavidnu kolekciju. Mogla bih to prebaciti na DVD. Ili da se setim gde smo zaturili video rekorder. :D
      -Rudolfa je dobila sestra, a ja Bambija. Obožavala sam ga, gledala i u po' leta.. Nisam znala da ima ova starija verzija, moram odgledati..

      -"Sneško" mi je uvek bio tužan. Valjda sam bila poput Olafa pa mislila da sneško iskulira leto u đakuziju. :)
      -Kada sam gledala ovaj film nisam ni znala ko je Čajkovski niti šta je balet. Sada kada sam odrasla i povezala konce još više ga cenim i još mi je draži. Hvala im što su tu divnu priču prebližili deci kroz njima najpristupačniji medij tj. onaj s kojim su u konstantnom susretu.
      -Hteli moji da mi uzmu kuče za rođendan, pošto često pomenem Sarinog Marlija, hteli su da to bude baš maltezer. Poklon je trebao biti "upakovan" kao Diznijeva Maza, ali avaj, mali stan.. Nemam uslova za psa, a ne bih želela da životinja pati..
      Famoznu "Ne znam da li sam vam ikada pričao.." često citiram.. Pošto mnogo "meljem" prikladna je za svakodnevnu upotrebu.. :)

      Maraton all the way! Ja ću Harija ponoviti sa mamom, hoće da isprati delove koje je preskočila. Dok sam prvi put gledala nije mogla, a da ne baci pogled, pa ćemo preko praznika reprizirati. Na "Gospodara.." nikako da je nagovorim. :D

      Da, ignorišem TV baš zbog reklama, ali znalo se desiti da pratim pred spavanje na Prvoj, pa sutra ujutro reprizu, pa posle na kompu bez ometanja. :D

      Hvala ti mnogo.. :*

      Избриши
  3. Meni dovoljno samo da gledam ove slike, pa da se već osećan ušuškano i flafasto. :D
    Divne preporuke, sve sam ove crtaće gledala i obožavam ih, a Hari Poter i Gospodar prstenova se podrazumevaju, greota bi bilo gledati ih na TV- u.
    Srećni praznici, da ih provedeš u zdravlju i miru i nadam se da će ti se ove nove godine ispuniti sve želje. :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veruj kad sam videla ovu poslednju sliku tj. fotelju samo sam poželela da se ušuškam i kliknem plej. ;)
      Jao sad bih pustila HP, ali se ne usuđujem ako krenem neću moći stati, a sutra treba ustati ranije.. :D Da znaš da je greota gledati TV generalno, a kamoli maraton HP-a ili LOTR. Ubiju volju za životom, a kamoli za filmom.

      Hvala mnogo :* Nisam ni zamislila želju za doček ove uskoro stare, ali eto upoznala sam divne ljude, neko je negde slušao i ono što nisam rekla, pa mi vas je poslao. Hvala mu. :*

      Избриши
  4. Super post draga! Jako mi se sviđaju tvoji crtani filmovi koje si nabrojila i jako rado ih gledam za vrijeme praznika *-*
    Učlanila sam se u tvoj blog, pa ako imaš vremena učlani se i ti u moj - THIS IS MY LIFE

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se dopala lista. :) Praznici su divna prilika da se setimo detinjstva i lepih uspomena.

      Избриши
  5. Konačno stižem i ja 💖
    Odliačn tekst i ako dobru većinu nisam gledala super si mi prefloge dala :)
    Jao Rudolfa sam išla u bioskop da gledam i dan dans pamtim neke delove :)
    Ovog krcka nisam gledala ja sam samo barbiku gledala i neki film koji je bio blagi užas :)
    interesntno je to meni su Maza i Lunja uvek bili asocijacija za proleće :)
    Maraton Harija Potera sam planirala ali pošto vidim da su svi zapeli za Harija obustavila sam čitanje knjige i planiranje gledanja filmova jer kad svi idu desno ja priod skrećem levo, zato će moj maraton biti GOT maraton uz Bordžije i Tjudorove) jer sreća je tamo gde ti je srce isktnoski smešteno :) Ali da sinonimi za praznične filmove je Hari definitnivno :)
    Odličan post uživala sam :)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Popularni Postovi