King Arthur_Legend of the Sword

Pre no što sam "ušetala" u svet Gaja Ričija, kasneći za svetom po dobrom starom običaju, on je za mene bio Madonin bivši suprug i reditelj čija mi ostvarenja, po svemu sudeći, nikada neće doći na "dnevni red". Sve je to promenio detektiv Holms tj. Ričijev pristup likovima Artura Konana Dojla. Od Daunija u naslovnoj ulozi do Loua u onoj doktora Votsona pa sve do odjave filma (end credits) sve mi se dopalo, muzika je savršeno ispratila svaki momenat integrišući se u priču u tolikoj meri da mi je nemoguće čuti "Rocky Road To Dublin", a ne pomisliti na Šerloka, boksera.
Ono što me je "Kralju Arturu" privuklo bili su glumci u glavnim ulogama, Hanam i Lou. Džud je Džud, šta god da glumi njegova harizma će lik podići na viši nivo. Činjenica da će Čarli "nositi" film na svojim leđima drugi je razlog usled kog sam bila rešena da istom pružim šansu. Glumci koji su slavu stekli kao voljeni TV junaci nisu najbolje prošli na velikom platnu, ako je suditi prema iskustvima Emilije Klark i Kita Haringtona.
  • Nastojala sam da spojlere svedem na minimum. Imajte to u vidu.

Ugledavši svetlost dana film je dobio, čini mi se, sve same negativne komentare, od strane mnogih proglašen prvim promašajem 2017. godine, uz sud kritičara koji nije išao u njegovu korist. Odustala sam od prvobitnog nauma i filmu okrenula leđa, sve do juče to jest. Kada sam videla da je u postavci i prepredeni lisac Bejliš iliti Ejdan Gilen, te pomislih da ne može biti toliko loše.
Početak je bio poput gorkog leka kom je neophodna čaša vode da lakše sklizne niz grlo. Ugledavši giganskog slona i most koji spaja zamak u Kamelotu sa Londonijumom u prvih nekoliko minuta imala sam osećaj da gledam "Gospodara prstenova", tom utisku doprinela je i Vortigernova kula koja je neodoljivo podsećala na onu sa koje je iz Mordora motrilo Sauronovo oko. Nakon popuštanja tog, prvobitnog, utiska posvetih se priči.

Ne mogavši a da se ne setim Mojsija pratila sam kako voda nosi čamac u kom je smešten plavokosi dečak. Doplutavši pred skupinu žena došao je do svog novog odredišta - bordela. Novi kralj je, razume se, neumorno tragao za bratancem kako bi se pored one koju poseduje domogao i moći koju pruža Ekskalibur, mač koji samo potomak njegovog brata može izvući iz kamena.

Svoju prvu i minornu, po meni beznačajnu, ulogu na filmu ostvariće Dejvid Bekam neposredno pre no što Artur uhvati dršku mača. Nakon što se rešimo lika kog u nevelikom broju sekundi "tumači", Trigera, preostaje nam sudbonosni momenat po mladića koji je verovao da je dete prostitutke. Kralj je rođen i uhvaćen pre no što trepnete, te će mu se brže bolje nad glavom naći dželat kako bi stric, uzurpator, prema rodoslovu i zahvaljujući moći koju je nemoguće prevazići, postao kraljem.
Kada ga od sigurne smrti spasi grupa odmetnika Artur će težiti da porazi neprijatelja suočen pritom sa sudbinom koju mora prihvatiti ne bi li bi postao kralj dostojan krune Kamelota, a nadasve legende i moći Ekskalibura.
  • Sporedni likovi koje tumače Ejdan Gilen i Majkl Makelhaton, ljubiteljima "Igre prestola" znan po roli Ruza Boltona, bili su prijatno iznenađenje filma. Ukoliko ignorišem pojedine specijalne efekte koji su mi bili maltene nakaradni, to što je Džud na momente odavao utisak kao da se dosađuje, što i ne čudi kada uzmem u obzir da mi je u jednoj sceni zaličio na statistu a ne na negativca kakav je mogao biti da mu je scenario to dopustio, film je bolji no što sam, usled svih većinom negativnih komentara na koje sam naišla, mogla očekivati.
    Kada bi morala sumirati utiske u jednoj rečenici rekla bih sledeće:
    Expect the unexpected.
Hvala na čitanju,
Keti ღ

Коментари

  1. Ja stvarno ne znam zašto je ovaj film dobio tako loše kritike i šta su ti kritičari očekivali. Pa ovo je bukvalno Snatch u srednjem veku! Meni se dopao, nepredvidiv je (iako svako zna priču), drugačiji od prepriča legendi koje gledamo u poslednje vreme i pre svega, zabavan je. Ništa drugo od Ričija nisam ni očekivala.

    I da, mislim da nema osobe koja na početku, kada se pojavi ona kula, nije pomislila na Mordor :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja sam se sa Arturom i Kamelotom prvi put susrela zahvsljujući Diznijevom crtaću posle kog, pored brojnih verzija, i dalje najbolje pamtim film sa Šonom Konerijem za šta su verujem najzaslužnije silne reprize. Ričijeva verzija mi se dopala upravo zbog nepredvidivosti.
      Hvala na čitanju :)

      Избриши
    2. Film sa Šonom ("The first knight") ima i, valjda najgoreg Lanselota ikada. Ričarda Gira!:)

      Избриши
    3. Jao meni je isto ta verzija grozna. :D
      Omiljena mi je mini-serija sa Sem Nilom i vedrija serija Merlin i naravno crtani. :D
      Skroz se slažem, ne znam šta su ljudi očekivali od Ričija, meni je skroz kul taj fazon, baš Snatch u vreme Artur, ona scena kada priča stražar šta su radili to jutro, mi je genijalna. :D

      Избриши
    4. Inače Gira ne mogu da smislim tako da je i meni ta verzija užasna..

      Избриши
  2. Fin tekst, ali moram ti sugerisati za ubuduće da barem daš malo više podataka nama koji još nismo pogledali, ko glumi npr. Artura i ono osnovno. :)
    Inače, odlične opaske. Ja ga, zbog negativnih kritika, još uvek nisam stavila na "dnevni red", mada Ričijev minuli rad cenim, ali toliki sam fan arturijanskih legendi - što pisanih, što filmovanih ili onih iz serija, da naprosto nisam sigurna želim li ovo da gledam...iz napisanog, deluje mi da su poprilično odstupili od same legende, a mislila sam da "Kralj Artur" sa Kirom Najtli i Klajvom Ovenom ne može da se prevaziđe po tom, neuobičajenom predstavljanju poznatog.
    Gde je Morgana, gde su vitezovi, Merlin je, pretpostavljam, Džud - i kakav, bre, stric, zašto je Artur u "Mojsijevoj" korpici...
    Mada, teško da može gore od serije "Camelot", haha.:) Preporučujem ti BBC seriju "Merlin", film (ili mini-seriju) istog imena u produkciji "Hallmark"-a, zatim Diznijev crtać, kao i "Excalibur" s početka osamdesetih.
    Uglavnom, hvala na tekstu.:)

    P-S. Mač se zove EKSkalibur.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Merlina, sa Semom i Helenom, ću odgledati ovih dana.. Imam ga, ali sam uvek odlagala, ni sama ne znam što, volim ih oboje. Da, i meni je sve to bilo dosta neobično, čekala sam da se pojavi Merlin, ali sam se navikla. Tu su vitezovi :)
      Diznijev crtać bi valjalo ponoviti, ima dosta godina od kad sam ga poslednji put gledala.

      Избриши
  3. Sinoć sam ga odgledala, mada trebalo je da čekam bolju verziju, jer je slika realno očajna. Meni se film svideo, jer je to tipičan Riči, čak i više nego Šerlok. Pojedine scene su me podsetila na Snatch fazon, koji obožavam.
    Džad fantastičan. Jedine zamerke su mi nedorečenost, nekoherentnost filma i to što stil odnosi prevagu nad supstancom. Znači tu negde postoji savršen film od tri sata, koji su oni skratila i sa ili na dva. Ja se oduševila kada sam Keti Mekgrat iz Merlina videla da ovde glumi Džadovu ženu. Šteta što joj uloga nije bila veća. U svakom slučaju opet ću ga gledati kada izađe bolji snimak. Žao mi je što je film propao i što manje više svi takvi propadaju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja ću isto reprizirati čim izađe bolji snimak. Dopala mi se muzika, veoma, savršeno prati svaku scenu u kojoj se nađe. Kao što rekoh, usled silnih negativnih komentara očekivala sam da će film biti katastrofa.. Osim što ima neobičan, drugačiji pristup legendi od one na koju sam navikla, film mi se dopao. Volela bih da je Džud imao više prostora, ali to je već subjektivno, kao uostalom i ceo prikaz. Ono što ne razumem jeste ta "titula" prvog promašaja godine. Nije to, pobogu, Jupiter Ascending. 😁

      Избриши
  4. Da dodam, meni Bekam uopšte nije bio loš, baš kul dodatak, naročito odavanje pošte glumcu, koji je tumačio Trigera u Mukama.

    ОдговориИзбриши
  5. Nisam ranije videla post, pa kasnim xD
    Meni se film baš svideo (uključujući i početak, kula, Erik Bana itd.), išla sam dvaput u bioskop da ga gledam. Utisak bi verovatno bio malo slabiji da sam ga gledala u kućnoj varijanti i možda slabijoj rezoluciji, ali ni meni nije jasno zašto je toliko slabije kotiran od, recimo, Wonder Woman.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Popularni Postovi